18 augusti 2013

Kärlek till en stad

Stockholm kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.
Med mer eller mindre regelbundna mellanrum ser jag till att jag får komma hit och "känna av dess liv och rörelse" för en stund.


I veckan som gick var jag här på nytt. Den här gången var det den här stadsdelen som förärades mitt besök eftersom det var på tok för längesen sist.
  En dag "off" från min vanliga vardag och att luncha och fika med vänner här i stan gör mig alltid gott :)





Några platser som hade betydelse för min början samlade på samma stolpe. Blev ståendes en lång stund för att begrunda och reflektera över den.
De där åren har satt sina spår i min själ, på både gott och ont. Dragningskraften som den här staden har på mig har varit konstant i större delen av mitt liv. Känner att jag nog inte riktigt är färdig med den än.






En heldag på Söders gator blev det denna gång, med avbrott för lunch och fika med tillhörande utbyte av tankar med mina vänner.  



Knasväder. Ömsom sol, ömsom regn eller både och samtidigt som här.




Utsikten från Mosebacke tycker jag är ett passande avslut  för den här gången:)

Njut dagen!
/A



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar