13 juli 2014

Höj rösten!



Höj rösten är ett arrangemang som skapats för att få oss svenskar, och kanske främst de yngre medborgarna, till valurnorna inför 2014 års val. Först ut var EU-valet i slutet av maj. 
Vi i Sverige har den stora förmånen att bo i ett land som har varit en demokrati under en lång tid. 
Att rösta i våra val anser jag är en medborgerlig skyldighet som vi som medborgare har och det är ingen annan än vi själva som hindrar oss från att gå mot valurnorna.
 Trots att jag kanske inte alltid varit helt säker på vilket parti som slutligen ska få min röst så har jag gått iväg till vallokalen sedan jag fyllt 18 år. Stolt. Jag tycker att det är viktigt att vara med och göra vad jag kan för att påverka hur vårt land styrs. Sedan vi, demokratiskt, röstade fram att vi även ska vara med i EU så har jag även röstat i de valen. Trots att jag inte var övertygad om att det skulle vara bättre för oss att delta i detta samarbete. Men är vi nu med där får vi alla göra vad vi kan för att Europa ska styras på ett förnuftigt sätt.

Vi ska vara rädd om vår skyldighet och vår frihet att få uttrycka våra åsikter. Vi ska vara glad för att vi kan gå till våra vallokaler utan att bli hotade eller fängslade. Vi ska värna om allas lika värde, få älska vem vi vill, bli bedömda för våra kunskaper och handlingar, inte pga vilket namn vi bär eller vårt ursprung. Inte minst ska vi vara rädda om vår rättighet att få tänka helt själva utan att någon "storebror" bestämmer detta åt oss.


Nour El Refai & Jens Sjögren lotsade oss igenom dagen


 Legendaren Thomas Gylling var här och spelade. Hur  många gånger har jag inte suttit framför tv:n och sett honom presentera skön musik som man inte fick höra någon annan stans. <3
Här i sällskap med DJ Erykah som hade dagens snyggaste kjol. Tyvärr ingen bild på den..


Väldigt osäker på vad det inledande bandet hette.. Kan någon hjälpa mig är jag evigt tacksam!


Min stora sorg
Så jäkla grym hon är!





Lyssna på den briljanta texten till hans "Trillion". Förövrigt även en suverän låt som snurrar mycket i mina hörlurar.




Fler DJ´s Amie & Fanna tror jag... Osäker men kan de ingå i Family DJ set..? Bra musik spelade de iallafall så all cred till tjejerna




Underbara poeten Daniel Boyacioglu 


Å norskan med den fantastiska rösten: Ane Brun


RMH med bla Dida, Eboi, Nebay Meles och..


favoriten Adam Tensta
Men sorry grabbar ni får inte så mycket plats här utan jag ger lite mer utrymme till denna tjej istället.. 


Det behövs fler tjejer som inte håller sig i bakgrunden här hos oss :)


Ska bli spännande att se mer av henne framöver. För jag tror att hon både kommer att synas och höras mycket.





(Å Petter får med så många bilder som jag bestämmer här i bloggen :) Livet är inte millimeterrättvist. Ser det som en kompensation för att vi inte hann i tid för att se hans korta spelning på Bråvalla..)






Dagen avslutades sedan med Ison och Fille





Hoppas att jag får till att se dem med en hel spelning innan året är slut.. 

DU!! Du kommer väl ihåg att gå och rösta till valen som kommer i September ?!?

Njut dagen!!
/A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar