26 september 2013

Sankta Maria..

Senaste månaden har jag letat mycket bland alla gamla bildfiler som jag har sparat. Egentligen skulle jag se efter några konsertbilder från förra hösten, men av en händelse hittade jag denna bild som har flera år på nacken.


Det jag tyckte var extra roligt när jag hittade den var att jag trots allt har låtit bilden finnas kvar och att jag inte deletat den. 2006 då bilden togs tyckte jag inte alls om foton som det här. Då ville jag ha skarpa och tydliga bilder och allt annat var misslyckat. Men idag tycker jag väldigt mycket om "diffusa" bilder och försöker ibland medvetet att göra mina bilder mer oskarpa och drömska, lite mer surrealistiska och mer öppna för tolkningar.
Tur att smaken kan ändra sig :)

Njut dagen!
/A



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar