26 oktober 2014

Kors i taket!

Det verkar som att det blir ytterligare ett inlägg utan någon som helst musik :)

Förra gången jag var på upptäcktsfärd på öarna hann jag bara med halva Långholmen, så nu var det dax att se den andra halvan av ön. Höstfärgerna finns kvar men solen tog sig tyvärr inte igenom molnen denna dag.



När jag var liten hade jag en bok av Inga Borg om någon liten fågel som flög över sådana här skorstenar. Sedan har jag alltid förknippat dem med Stockholm:)







Lite lustigt ändå. Under bron på stenväggen har någon hängt upp ett inramat foto. 


Inte mycket djurliv på någon av de två öarna idag. En Nötskrika fastnade iallafall på bild tillslut. Men varken häger eller rådjur siktades. 


Mötte den här mannen och hans promenadsällskap ett antal gånger och han ville väldigt gärna fastna på bild. Så vid vårt sista möte fastnade han. Hoppas att han inte har alltför mycket emot att hamna på bloggen också ;)

Njut dagen!!
A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar