21 oktober 2014

Så mycket bättre...

..har ju dragit igång med en ny säsong. Gillar verkligen det programmet
Den här säsongen tycker jag bjuder på en spännande kombination av artister. Att säsongen dessutom innehåller några personliga favoriter som Amanda Jensen, Ola Salo, Familjen, Orup, Kajsa Grytt och mannen på bilderna nedan Love Antell (sångare i Florence Valentin) gör det hela än mer spännande.
 Jag hoppas, och tror, att Love kommer att bli mer känd för gemene man framöver. Det är han värd.

Efter helgens program började jag fundera över när den där kvällen egentligen var, när jag var lite mer förväntansfullt nyfiken över förbandet än huvudattraktionen..?
17 november 2007 var Florence Valentin förband till Moneybrother (nu minst lika känd under sitt riktiga namn Anders Wendin kanske). Platsen var Nöjesfabriken i Karlstad
Hade då lyssnat på dem ett tag men inte sett dem live innan.





Givetvis såg vi "huvudattraktionen" också.





Har för mig att de sjöng någon julsång tillsammans här. Men kan inte komma på vilken.. hm.


Några månader senare, i april 2008, såg jag Florence Valentin igen. Denna gång på Koriander. 
När jag ser bilderna slås jag av att det framförallt har hänt något med kamerorna på dessa år. Den jag har idag klar av dåligt ljus mycket bättre! Kanske att även jag vet bättre hur jag ska hantera kameran i sådana ljusförhållanden idag.. ;)





Men jag har inte haft möjlighet att se Love Antell live som soloartist inser jag nu. 
Det får bli nästa gång.

 Njut dagen!!
A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar