23 oktober 2014

Naturen runt knuten

Visst är Stockholm en storstad där det är nära till alla slags nöjen.
 Men det är även nära till naturen vilket jag älskar. Ibland behövs en liten paus från pulsen :)

Bara att välja om jag vill uppleva stor skog, liten skog, lite vatten, mycket vatten, liten ö, stor ö.. Ja ni förstår nog vad jag menar, valfriheten är stor!




Min tanke var att jag redan i somras skulle återupptäcka några av de närmaste öarna men lagom till min långledighet tittade solen fram på allvar. Så då lockade det mer att ligga i vattnet och svalka sig..
Men det är verkligen inte fel med ett återupptäcka ett höstvackert Stockholm heller!











Djurliv finns det också mitt i stan



De här och deras mamma stod jag och tittade på och fotograferade en lång stund. 



Häger (tror jag iallafall att det är) har jag bara sett på håll tidigare och inte varit i närheten av att ta en bild där man faktiskt kan se vad det är. 





Underbart att ha naturen runt knuten i vår vackra stad:)
 Njut dagen!!
A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar